Обогаћени једносменски
рад пружа ученицима, али и наставницима,
могућност да покажу креативност и спремност да изнесу нове идеје које ће
унапредити наставни процес.
У оквиру ове области
ученицима се пружа подршка у развијању здравствено-хигијенских навика (што је
за време пандемије свакако веома важно). Такође, акценат је стављен на очувању
и развоју здравља, усвајању и проширивању знања о пубертету и адолесценцији,
као и на усвајању знања о родној равноправности. Овакакав вид подршке- кроз
разговор, радионице, занимљиве и поучне видео снимке, од велике је важности за
период одрастања и сазревања једног основца.
На овако организованим
активностима ученици су могли сами да уоче промене са којима се сусрећу у
периоду сазревања, истраживали су и изводили закључке.
Циљ оваквих идеја је да
се од ученика не тражи механичко учење нити репродукција дефиниција, већ да они
сами кроз различите примере долазе до одговора на свако питање.
У савременом друштву
праве вредности су пољуљане. Распад система вредности у друштву испољава
се и у све учесталијем насиљу. Скупоцене
ствари, фирмирана одећа, лагодан живот без рада- често се нуде као узор из света
естраде и политике. Идоли су ретко научници, чешће спортисти и бизнисмени. Свесни
смо чињенице да је друштво у којем
живимо изгубило све темељне системе вредности. Управо због тога причом и
примером морамо да се одупремо „модерном добу“ и да нам и ови часови буду
прилика да децу научимо да су поштење и знање највеће богатство. Битно је да се
деци у овом периоду покажу праве смернице и истакну вредности које треба
следити.
У оквиру обележавања Дечје
недеље, ученици су своју хуманост показали на делу. Правили су мини акваријуме,
декоративне чиније од глине, низали наруквице, а касније све то изложили са
својим другарима на градском тргу и донирали новац деци којој је помоћ
неопходна.
Током заједничког рада на
часовима, ученици су успели да маштом и
креативношћу остваре задате циљеве.
Јелена Здравковић
Нема коментара:
Постави коментар