Финансијска писменост
Финансијско
описмењавање ученика постало је приоритет у многим европским земљама. Неопходно
је да као одговорно и савремено друштво образујемо ученике који ће финансијски
бити писменији од својих родитеља.
У оквиру пројекта Обогаћени
једносменски рад реализована је радионица за ученике од 4. до 7.
разреда који су се упознали са основним значењем финансијске писмености. Гост
радионице био је стручњак из области економије, дипломирани економиста Зоран Николић
у улози финансијског саветника, који је ученицима објаснио шта је новац, како
правилно треба да се користи, као и начине за штедњу. Ученике је упознао са
појмовима као што су приходи, расходи, штедња, валута, џепарац, банка, банкомат,
кредит, мењачница, платна картица, новчанице и кованице у оптицају.
Ученици су кроз
интеракцију са финансијским саветником показали велико интересовање и већина
њих већ је плаћала рачуне уместо својих родитеља, подизала новац са банкомата,
али и одвајала од ужине како би купила нешто друго.
Радионицу је припремила
наставница историје Весна Милосављевић која је ученике поделила у три групе. Једна од група имала је задатак
да на хамеру представи различите теме као што су новац, штедња, „куповина из
фотеље“. Две групе добиле су непотпуне реченице у које је требало да се сместе
одговарајући појмови као што су: валута, мењачница, курс, Народна банка...
Ученици су на мапи
света лоцирали новчанице и учили о различитим валутама, док су најмлађи
практично показали како се може уштедети струја, вода, интернет и сразмерно
смањити потрошња. Приказали су врсте прихода и расхода у домаћинству.
Сарађивали су у групама
и веома заинтересовано одговарали на задате теме. Радионица је успешно
реализована и остварен циљ да ученици кроз пројекат ,,Школа новца за основца“ разумеју
вредност новца, развијају финансијске навике и предузетнички дух.
Нема коментара:
Постави коментар